صفحه اصلی > یادداشت : جای قبلی که بودی، خوبه ما بریم؟

جای قبلی که بودی، خوبه ما بریم؟

چند وقتی هست که بعضی از دوستان در لینکدین ازم در مورد شرکت‌های قبلی که کار کردم می‌پرسن که “آیا اونجا خوبه ما بریم؟”
قبل از اینکه رویکردم رو توضیح بدم بگم که من هیچ کمکی رو که از دستم بربیاد و حرفه‌ای و اخلاقی باشه، دریغ نمی‌کنم. پس این از این.
در ادامه باید بگم که پاسخ به این سوالات همیشه بستگی به هدف شما برای رفتن به اون مجموعه‌ها داره. مثلا اگه دنبال حقوق خوب هستید، فلان جا خوبه. اگه دنبال رزومه و نمونه کار زیاد هستید، یه جای دیگه خوبه. اگه دنبال کار کم هستید فلان جا خوبه. اینا هر کدوم خصوصیات دیگه‌ای هم دارن. مثلا جایی که حقوقش خوبه، رس شما رو می‌کشه و جایی که کار کمه، حقوق پایینی داره. این دیگه به شما بستگی داره که چی می‌خواید.
پس قبلش اینو از خودتون بپرسید که مثلا برای دیزاین من دنبال چی هستم. می‌خوام کارم دیده بشه، پس بهتره برم یه کمپانی برند. می‌خوام یاد بگیرم، پس بهتره برم جایی که استودیو داره و چند دیزاینر به همراه لید یا مدیر هنری حضور دارن. می‌خوام آزمون و خطا کنم، پس بهتره برم یه استارت‌آپ کوچک.

از من سوال می‌کنن که فلان مجموعه که بودی، چی بد بود؟ چی خوب بود؟ من انتشار بدی‌های مجموعه‌ای رو که از اونجا جدا شدم و روزگاری اونجا زحمت کشیدم و حالا به هر دلیلی دیگه اونجا حضور ندارم، اخلاقی نمی‌دونم. حرفه‌ای هم نیست. اما خوبی‌ها رو همیشه به صراحت گفتم. در نهایت هم با توجه به هدف کسی که ازم سوال می‌کنه که مثلا حقوق، یادگیری، دیده شدن و… فقط عبارت “توصیه می‌کنم” یا “توصیه نمی‌کنم” رو به کار می‌برم و جزییات دیگه‌ای نمی‌گم و از طرف مقابلم هم با احترام می‌خوام که از من جزییاتی رو نپرسه.

اما چرا بدی‌ها رو نمی‌گم؟

ممکنه اصلا من به درد اون بافت نمی‌خوردم و دارم با سوگیری نظر میدم. ممکنه اصلا من آدم مناسب نظر دادن در اون زمینه نباشم. ممکن هم هست تمام حرفام درست باشه، اما چه دلیلی داره از نگاه خودم علیه‌شون حرف بزنم؟ آیا این جز برای شوآف تطهیر خودم از هر گونه انتقادی نیست؟ شاید عملکرد من خوب نبوده. شایدم خوب بوده. چه دلیلی داره پرونده بسته شده برای من دوباره برای یه نفر دیگه از نگاه من باز بشه؟

در مجموع همیشه سعی کردم حرفی که می‌زنم، خودم حس کنم به درد طرف مقابلم خورده. پس سعی می‌کنم بدون بی‌احترامی نسبت به گذشته‌ای که یه موقعی داشتم، نظر کوتاه و کلی بدم و البته هر کس باید با نگاه خودش و هدفی که در ذهن داره تصمیمش رو بگیره.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید